Frans en Engels leren bezorgt leerlingen met dyslexie én vaak hun ouders heel wat stress. We horen dan: ‘De woordjes krijgen we maar niet ingeprent’, ‘De spanning stijgt al als we er aan moeten beginnen’, ‘Mijn kind wil zich ziek melden als er een toets van Frans is’.
Frans en Engels leren is voor leerlingen met dyslexie extra moeilijk. Leerlingen weten zelf niet goed hoe er aan te beginnen en ook ouders zitten met de handen in het haar. We reiken tips aan specifiek voor de vreemde talen. We denken na hoe je meer rust en structuur kan brengen in de huiswerksituatie.
We werken in kleine groepjes (1 tot 6 deelnemers), zodat er voldoende ruimte is om samen te zoeken naar oplossingen en tools op maat aan te reiken.
Voor wie?
Voor (groot-)ouders van leerlingen met dyslexie
Tijdens deze sessie staan we stil bij jullie bezorgdheden en hoe je je kind kan begeleiden bij huiswerk en studeren van taalvakken. We gaan samen op zoek naar wat helpend kan zijn. De focus ligt vooral op leerlingen van de derde graad van de basisschool en de eerste graad van het middelbaar.
Voor andere geïnteresseerden die kinderen helpen met lezen en spelling
Jij begeleidt kinderen met dyslexie met huiswerk vanuit een andere rol (huiswerkbegeleider, bijlesleerkracht, …) en je wil hiervoor graag wat meer handvaten.
Door wie?
Deze workshop wordt gegeven door Katrien, logopediste en coördinator bij Logiko. Ze begeleidt kinderen, jongeren en hun ouders met taalontwikkeling- en leerproblemen.
Wil je meer weten over haar achtergrond, neem eens een kijkje op haar pagina.
Praktische info
75 EUR per persoon
Workshop gaat door in de praktijk te Paal.